Ditzo Prepaid Pechhulp
namens Virtual Affairs

In opdracht van Virtual Affairs heb ik voor Ditzo de introductie van een nieuw verzekeringsproduct begeleid: Prepaid Pechhulp. Met de Prepaid Pechhulp van Ditzo koop je een tegoed voor eenmalige pechhulp aan je auto. De Pechhulp service wordt uitgevoerd door Mondial.

In samenwerking met Bikkelhart is het Concept en Interactie Ontwerp gerealiseerd. Vervolgens is de website implementatie uitgevoerd door Virtual Affairs op de locatie in Sofia, Bulgarije. Bij de implementatie is nauw samengewerkt met diverse toeleveranciers van Ditzo voor BizTalk koppelingen met externe systemen (bijv. ophalen gegevens auto, fraude detectie). Daarnaast werden diverse koppelingen met de back-end systemen van moederbedrijf ASR gerealiseerd.

Voor betalingen is gekozen voor integratie van iDeal via DocData. Na de eerste realisatie van de site is nauw samengewerkt met externe leveranciers als Adversitement en BlueMango voor Search Engine Optimalisatie (SEO) en Online Marketing.

Op 7 april 2010 is de campagne gestart voor Ditzo Prepaid Pechhulp. Een pechhulp waarbij je alleen betaalt voor de pechhulp die je krijgt, want je hebt geen abonnement of lidmaatschap. Heb je weinig pech, dan betaal je ook weinig.

In April is Ditzo.nl tevens genomineerd voor de Usability Award 2010. Ditzo ontving uiteindelijk in het Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum de 2e prijs, achter winnaar BOL.com.