Ditzo Release Management
namens Virtual Affairs

In opdracht van Virtual Affairs heb ik in 2010 het release management proces voor de diverse sites van Ditzo verzorgd. Via formeel release management zijn diverse updates in design, functionaliteit en techniek uitgevoerd conform de Prince 2 methode.

Voor de website van Ditzo (inclusief affiliates zoals Autoweek) worden regelmatig updates en upgrades uitgevoerd welke projectmatig worden opgepakt. Ik heb in totaal 4 van deze releases begeleid waarin diverse grote en minder grote deelprojecten werden gerealiseerd.

Major (deel)projecten waren o.a. de migratie van BizTalk van een externe service partij naar Virtual Affairs, de implementatie van een nieuw fraude-detectie systeem (FRISS) en de introductie van nieuwe affiliates (zoals het Ditzo budget label ‘Crisper’), inclusief bijkomende aanpassingen in back-end systemen van Ditzo.

Tevens werd de zgn. ‘Winkelwagen’ ge├»mplementeerd: Een tool voor de helpdeskmedewerkers van Ditzo, zodat deze betere service kunnen verlenen aan klanten en direct meerdere verzekeringsproducten kunnen afsluiten, inclusief inzage in (toekomstige) kortingen en een dubbel-dekking checker, zodat de klant altijd het voordeligste uit is.

Kleinere updates betroffen o.a. technische aanpassingen voor tagging, SEM / SEO en monitoring , Biz|Talk, CDB en CMS changes en visuele verbeteringen van de website.

De werkzaamheden werden conform Prince2 uitgevoerd, met voor alle releases een Plan van Aanpak met risico analyse, procesbeschrijving, planning en budget. Het issue management werd beheerd in Jira. Realisatie vond plaats door het development team van Virtual Affairs in Sofia, Bulgarije.